Del Pont de Sant Quirze de Besora es desconeix la data exacta en el qual es va construir tot i que les primeres notícies daten de l’any 1516 quan en una documentació de l’ecònom i posterior rector de Santa Maria de Besora Ignasi Viñas i Roca en fa esment de la seva construcció. És ben entrat al segle XVII quan s’han de fer les primeres reformes conegudes a causa dels aiguats que en el decurs de tot aquest temps el van anar malmetent. Aquestes reformes i reparacions es dugueren a terme durant la dècada de 1660 i 1670. Hi ha anotacions posteriors que demostren que es van anar fent diferents obres i arranjaments. Així el 1823, el 1853 i el 1903 es van fer diverses actuacions per reparar alguns dels desperfectes existents encara que l’arranjament definitiu de reparació, millora del revestiment i eixamplament del pont no s’acabarien fins el 1915. Anys més tard, el 4 de febrer de l’any 1939 el pont fou dinamitat durant la retirada de l’exèrcit republicà per dificultar el pas de les tropes nacionals. Va quedar molt malmès i va desaparèixer l’arcada més gran (la del cantó del poble) i va resultar intransitable deixant incomunicats els dos nuclis de població. A més del pont, també va quedar afectat el subministrament d’aigua potable del poble, que fou el primer que es va haver d’arreglar per poder connectar de nou el nucli antic amb el pou de la petja. Mentre el pont estava inutilitzat, la població travessava el riu o bé pel pont del tren del Bufí o bé per la palanca de fusta que es va construir just després de finalitzar la guerra. A causa dels forts aiguats del 18 d’octubre de 1940 es va d’haver de reconstruir la passera i es va malmetre també el pont del tren. No serà fins al setembre de 1943 que es finalitza la construcció del nou i darrer pont. Ja l'any 2004 es varen fer importants obres de millora dels fonaments i es va modificar l’organització del trànsit, eliminant una de les voreres i ampliant-ne l’amplada de l’altra. Després d’anys de redaccions de diversos projectes i d’estudis d’intensitat de trànsit, el maig de 2014 van començar les obres definitives d’eixamplament i millora estructural del pont. Les obres, finançades íntegrament per la Diputació de Barcelona, finalitzarien l’octubre del mateix any i no s’inauguraria fins l’1 de novembre. L’any 2018, el pont, que encara no se li havia donat nom des de la seva construcció, va passar a anomenar-se Pont 1 d’octubre, en commemoració als actes del referèndum d’independència que es va celebrar aquell mateix dia de 2017.