La Comissió Informativa d’Assumptes Generals del Ple de l’Ajuntament és un òrgan col·legiat de l'organització municipal, integrat exclusivament per membres de la Corporació, que té caràcter deliberant i no resolutiu.
La Comissió Informativa podrà ser de caràcter ordinari o especial, i tots els Grups Municipals tenen dret a incloure en les comissions, com a mínim, un dels seus membres.
La Composició de la Comissió Informativa de Sant Quirze de Besora es distribueix de la manera següent:
Presidència:
Sr. David Solà Rota (SP- AMUNT) – Alcalde de la Corporació
Vocalies:
1 o 2 Regidors/es de l’Equip de Govern.
2 o 3 Regidors/es de l’Oposició.
Hi ha la possibilitat que hi participi Secretaria:
Sr. Pere Gibert i Capellades – Secretari de la Corporació
Cal remarcar que aquesta Comissió és oberta i hi poden participar tots els Regidors i Regidores dels diferents Grups Municipals. Tanmateix, la Presidència sempre recau en l’Alcalde.
Les competències de la Comissió Informativa se centren en les funcions següents:
L’estudi, l’informe i la consulta d’aquells assumptes que hagin de ser sotmesos al Ple o que estan essent tractats per part de l’Equip de Govern o l’Alcalde.
El seguiment de la gestió de l'Alcalde, del Govern Municipal i dels Regidors i Regidores que ostenten delegacions, sense perjudici de les competències de control que corresponen al Ple.
Servir de marc per a què els Regidors i Regidores puguin sol·licitar informació relacionada amb l’actuació del Govern i per a què aquest informi periòdicament sobre les qüestions principals de la seva gestió.
La Comissió es reuneix els dimecres, dijous o divendres anteriors a la celebració del Ple Municipal i es convoca electrònicament als Caps dels respectius Grups Municipals.