2026_Pressupostos Participatius
La regidoria de Participació Ciutadana està treballant amb la Cooperativa "Arada" per definir tot el procés per realitzar uns pressupostos de participació el segon semestre de l'any 2025 per tal d'incloure una partida per l'any 2026 per dur a terme les actuacions que proposin i votar durant els veïns i veïnes econòmiques de Sant Quirze de suport de la Diputació de Barcelona.
En què consisteixen? Els pressupostos participatius consistixen a fer que els ciutadans, via assemblea, decideixen unes propostes d'inversió i posteriorment es porten a votació. Aquelles més votades seran executades durant l'any 2026.
Com serà el procés? A finals d'octubre i principis de novembre es celebraran dues assemblees obertes a tothom en els quals els ciutadans tindran un debat de les necessitats i reptes del municipi. D'aquest debat, en sortiran 15 propostes que es portaran a votació.
Quan són les sessions? La primera sessió és el dijous 9 d'octubre, i la segona sessió és el dijous 16 d'octubre. Ambdues sessions es celebraran a 2/4 de 7 al local de centre de dia de la Cooperativa.
Qui pot participar i fer propostes? Qualsevol persona individual o representant d'una associació o col·lectiu que té més de 15 anys, sigui o no sigui de Sant Quirze.
Quin pressupost hi ha? El pressupost total és de 20.000 €. No obstant això, la màxima importació per cada proposta és de 10.000 €.
Quan, com i on és vota? Les votacions seran del 17 al 30 de novembre. Es podrà votar per l'aplicació de l'ajuntament durant tots els dies anteriorment esmentats i presencialment al mateix ajuntament els dies laborables en l'horari habitual. Cada persona pot votar les propostes que vulgui sempre que no superin els 20.000 € (per exemple, es pot votar una proposta de 10.000 € i dues de 5.000 €).
Pot votar tothom? No, només aquells ciutadans empadronats a Sant Quirze i majors de 16 anys.
Per qualsevol dubte, podeu contactar amb l'Ajuntament. Durant les properes setmanes anirem informant.
Animeu-vos i digueu la vostra!
Quines propostes hi ha?
Després de les dues assemblees obertes a tothom en els quals els ciutadans han tingut un debat de les necessitats i reptes del municipi. D'aquest debat, n'han sortit 12 propostes que es portaran a votació, després de sotmetre a la valoració que n'ha fet el consell del poble, que són les persones que van oferir després de participar en les assemblees obertes a tothom.
Les propostes són les següents (també, els podeu trobar al document PDF del baner lateral):






Obrim la votació!
Com participar en la votació
Les votacions tindran lloc del 24 de novembre al 7 de desembre. Hi ha dues opcions per votar:
- En línia: Mitjançant l'aplicació oficial de l'Ajuntament de Sant Quirze de Besora o la web associada https://equipamentsajsantquirze.cat/participaciociutadana (us deixem un manual a la banda dreta).
- Presencialment: A les oficines de l'Ajuntament de 9:00 a 14:30 h.
Qui pot votar? Totes les persones empadronades al municipi majors de 16 anys. Cada votant pot seleccionar les propostes que prefereixi, sempre que l'import total no superi els 20.000 €.
L'Ajuntament fa una crida a la ciutadania perquè participi en aquest procés. Com més persones votin, més representatiu serà el resultat final. Això garantirà que les decisions responen millor a les necessitats i prioritats del conjunt de veïns i veïnes.
Per a qualsevol dubte o consulta, podeu contactar amb l'Ajuntament. La vostra veu compta: animeu-vos a votar i a decidir el futur de Sant Quirze de Besora!